thanks for your visits :)

Saturday, June 4, 2011

kalau saya jadi perempuan & lelaki itu....

Assalamualaikum wbt,
ni juju ada pantun berkerat-kerat buat couple yang mengada dan menyusahkan orang je kejanye.


kalau saya jadi perempuan itu,
saya akan rasa sangat malu,
bertandang kerumah teman lelaki,
tapi sambutan keluarganya dingin.

kalau saya jadi perempuan it,
saya akan rasa sangat malu,
kerana saya kerumah orang,
tapi buat macam rumah sendiri bukan menumpang.

kalau saya jadi perempuan itu,
saya akan rasa sangat malu,
kerana saya tidak bertanya dahulu,
apakah kehadiran saya dinanti atau tidak diundang.

kalau saya jadi perempuan itu,
saya akan rasa sangat malu,
sepanjang masa bergayut,
dan menelefon teman lelaki walau dia tengah bekerja.

kalau saya jadi perempuan itu,
saya akan rasa sangat malu,
kehulu kehilir dengn teman lelaki,
sampai adik beradiknye pun dimaki.

kalau saya jadi lelaki itu,
saya akan rasa sangat malu,
maw belanja teman wanita,
tapi mintak duit dari ibu.

kalau saya jadi lelaki itu,
saya akan rasa sangat malu,
mengundang teman wanita kerumah kakak,
tapi izinnya tak pernah saya mintak.

kalau saya jadi lelaki itu,
saya akan rasa sangat malu,
berlagak macho depan teman wanita,
sampai saya maki dan nak tampar adik beradik yang banyak membantu.

kalau saya jadi lelaki itu,
saya akan rasa sangat malu,
bantu teman wanita nombor satu,
tapi susahnya nak bantu ayah dan ibu.

kalau saya jadi lelaki itu,
saya akan rasa sangat malu,
umur sudah 26,
tapi perangai macam budak yang umurnya baru nak masuk 6.

kalau la saya jadi mereka,
sudah lama saya pergi luar negara,
kerana tebalnya muka,
sorang gedik macam ape, sorang malas bekerja.

(haisy, ape nak jadi la ngan anak zaman sekarangMySpace)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...