thanks for your visits :)

Sunday, May 22, 2011

this is Me :)

Assalamualaikum wbt,
sekarang ni nak cakap pasal fesyen.
kalau nak tgk macam -macam fesyen wujud kat Malaysia nieyh.
dari tudung sampai ke selipar. senang cakap, dari hujung rambut sampai hujung kaki. kadang-kadang, sampai ada yang terlebih meriah accessories yang dipakai mengalahkan christmas tree (ooopppsss :) ). selalunya memang wanita la kan yang jadi mangsa fesyen ni. memang la, perempuan kan suka bergaya, melawa and menchanteqkan diri demi mereka-mereka yang disayangi, (bf ler, sape lagi).
yang paling howt and feymes sekarang ni mestilah pemakaian shawl. macam-macam nama wujud kowt. inner pun sampai diimport dari syria kot.
ni hah inner syria tu

mak datuk, meriahnye. double layer, triple layer, berlayer-layer, dah macam kuih lapis. hehehehe. tapi saya ni, tak lah tergolong dalam kalangan orang yang suka mencuba sangat bab-bab fesyen ni. orang dah basi pakai selendang saya baru start pakai. tapi tak lah selalu. tengok tempat, masa dan ketika la. saya seorang yang sangat simple, (saya rasa la). saya bertudung seawal umur 6 tahun. saya mengenal tudung bukan sebagai fesyen, but i knew tudung as an obligation for the muslimah to cover their aurah.
sekarang kita ada tudung style yuna, hana tajima and such. kalau dulu sket, tudung wardina yang dipusing belit keatas kepala, tudung indon@tudung ekspress which we the women can just put it on without using any brooch. saya ni pulak lemah sket bab-bab nak bergaya ni. tudung pilihan pulak biasanya tudung bawal la, sesuai ngan iklim malaysia yang panas-panas hati ngan angin yang tak reti-reti bahasa nak bertiup (isk3, sorry angin :0 )
i prefer something simple, modest and that's how i would define myself. i strongly dislike complicated things and tend to be silent. i'm not really comfortable in becoming someone which attracted public's attention. because of that, saya selalu kesekolah awal, masuk dewan exam awal-awal, pergi kelas awal-awal and enter exam hall early. it will just coz my adrenaline to suddenly increase, so does my heart beat rate which lead me to feel anxious, (err, paham tak?)
kesimpulannya, wardina ke, yuna ke, hana tajima ke, express ke, indon ke, tak kesah la. yang penting niat kita nak bertudung tu untuk mencari keredaan Allah by covering our aurah. bukan nak show off and berlumba nak follow fashion.
(p/s: sume orang~agaknye lah~ ngah bengang ngan sorang blogger yang mengutuk cara-cara orang bertudung ni. nak baca? klik sini.)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...